w world
1.773 gösterim
22,00 viral puan

TRABZONSPOR’DA OYNAMAK ZOR DA TARAFTARI OLMAK KOLAY MI?

Septik Muhalifin Yazisi

Bir futbol olgusu vardır bizde;Trabzonspor’da oynamak zordur diye!Oynamak zordur da Trabzonsporlu olmak kolay mı? Değil, hatta hiç kolay değil!En son şampiyonluk kupasını müzesine götüreli 27 sene olmuş bir takımın taraftarından bahsediyoruz.O sene doğan bebekler bu gün birer yetişkin Trabzonsporlu ve hala şampiyonluk beklemekte.Arada şerefi Trabzonspor’da fakat tenekesi Fenerbahçe kulubu müzesinde olan 2010-2011 sezonu şampiyonluğunu atlamak olmaz tabi!Şampiyon olamıyorsunuz tüm dünya sizinle uğraşıyor imajı veriyorsunuz diyenleri haklı çıkarmak değil niyetim ama evet bu ülkede Trabzonsporla uğraşıyorlar,şampiyon olmasın diye uğraşıyorlar ,olma ihtimali yüzdesi fazlalaşınca da gereğini en güzel şekilde yapılıyorlar!Hatta şampiyonluğu FİFA,UEFA tarafından tesçillendiğinde bile hakkı teslim edilmiyor,kupası verilmiyor.Kupası diyorum şampiyonluğu demiyorum,o sezonun şampiyonluk şerefi Trabzonspor’da çünkü.Bu gün sokağa çıksanız 2010-2011 sezonu şampiyon kim deseniz,biraz hakka hukuka inancı olan kişi şampiyonun kim olduğu konusunda yanılmaz.Hakem hataları! da cabası tabi ,hata mı değil mi pek kestirmek mümkün olmuyor.Art niyetsiz hata diyoruz bakıyoruz ki hep Trabzonspor aleyhine hatalar.Ülkede başka bir sacma olgu daha var hakemler büyük takımlar aleyhine düdük çalamaz!Futbol otoriteleri bunu söyledikçe zaten günülerlinde hep büyük aslan yatan hakem tabiî ki aleyhte karar veremez.Vermesini bekleyen yok denecek kadar az çünkü!Bu büyük takım olgusu da ayrı bir mevzu,bu gün Anadolu takımları çatır çatır İstanbul takımlarını mağlup ederken her ne hikmetse yenilen İstanbul takımı olunca mutlaka ama mutlaka kötü oynamıştır Anadolu takımının iyi oynayıp alma ihtimalı yok!Neresinden bakarsak bakalım futbolumuz sorunlu futbol kültürümüzün sorunlu olduğu gibi.Belki tüm takım taraftarlarında bu sorun vardır ama ben şimdilik içinde olduğum ve içinde olmaktan hep gurur duyduğum Trabzonspor taraftarlığı ile ilgileniyorum.

Trabzonspor taraftarı futbolun doğasına aykırı şeyler bekliyor Trabzonspor’dan ;hep galip gelmesini,hep iyi oynamasını.İmkansız mı?Evet imkansız ve futbolun doğasına aykırı bir şey bu.Bir takım hep yenemez ve hep yenerse zaten futbolun tadı kalmaz.Ersun Yanal’ın gelişi ile bir hava yakaladığımız aşıkar, oynadığımız bir derbi olmak üzere üç maçı farklı skorlarla almıştık.O haftalarda taraftarın keyfine diyecek yoktu.Ama bu hafta kötü başladığımız derbiyi farklı skorla kaybedince geçen haftalarda göklere çıkartılan takımı eleştirmek dursun yerin dibine sokan taraftarlar oldu.Bizim ev mini bir tribün gibidir maç akşamları ,hem maç izlerim hem gözlem yaparım aile bireyleri üzerinde.İki dakka önce aslanım,koçum… olan futbolcu bir hatada afedersiniz kazma! oluveriyor.Bu futbolcunun yetenekleri birkaç dakika da köreliyor değil ya, o da insan hata yapabiliyor.Hele ki futbol gibi saiyeler içinde hem düşünüp hem de hareket etmeniz gereken bir oyunda hata yapmamak elde mi!Zaten futbolu keyifli yapan,seyir zevkini arttıran ansızın yapılan hatalar değil mi?İşte taraftar bunu kaçırıyor ve kötü enerjisini hemen takıma yansıtıyor ve takımın kötü gidişatının devam etmesinde olumsuz anlamda katkı yapıyor.Hep yensin istiyoruz takım da taraftar hep tribünde olsun istiyor ama boş denecek kadar az taraftar topluluğu karşısında maçlar oynadı bu takım.Hiç unutmam Trabzonspor’un kötü oynadığı bir maçta Volkan Şen’in yeni doğmuş çocuğuna küfredilmişti Volkan’da haklı olarak demoralize olmuştu.Ne var canım futbolcu profesyonel olmalı diyenler azımsanmayacak kadar çoktu o olayda.Peki futbolcudan oynarken amatör rufla mücadele vermesini beklerken; hakaret,küfür… edenlere verdikleri tepkilerde profesyonel olmasını beklemek ne kadar mantıklı,izaha değer olabilir ki.Yani tüm bunları aynı anda düşünebilecek bir futbolcu bulmak zor hatta insan bulmak zor.Şampiyon olmak için sabırsızlanan taraftarı anlıyorum.Trabzonspor taraftarı olmak zor bunu da iyi biliyorum ama taraftarlık maçı izlemekle,ürün almakla olmaz.O kadar para alıyorlar oynadıkları futbola bak deyip küfredemeyiz ahlaksızca.Bizler de bir yerlerde çalışıyoruz futbolcuların aldığı paralarla ölçülmez ama bizlerde para kazanıyoruz.İş verenin bu işi beceremedin o kadar para veriyorum deyip küfretmesini hazmedebilir miyiz?Bunu yapmaya da hakkı yoktur,en fazla işimize son verebilir.Bizim de beğenmediğimiz futbolcuya küfretmeye hakkımız yok en fazla kulup sözleşmesine son verebilir.Ewet Trabzonspor taraftarı olmak zordur ama biz zor çoğrafyanın çocuklarıyız hep zoru sectik,seçmeye de devam edeceğiz tıp kı 3 Temmuz ‘da bu yana Türkiye’nin hemen hemen her ilinde ve Avrupa’da bazı şehirler de ‘’TEMİZ FUTBOL EYLEMİ’’ yapan renktaşlarımız gibi.Her zaman olmasa da zaman zaman aralarında olmaktan gurur duyuyorum…
world 10.12.2014 saat 15:56
  1. 1.

  2. 1.

  • Şu an haberi okuyan: 1 kişi var

  • Toplam Viral: 8 gösterim
  • Toplam Seed: 79 gösterim
  • Toplam Direkt: 1.686 gösterim
  • Viral Puan: 22,44